About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday 29 January 2014

Belated and Advance Suprise Birthday.. Thanx sayang-sayangku..



Assalamualaikum korang..
Sihat semua kan.... Aku tahu.. Heeeeee

Nak cerita ni, semalam bff yang aku kenal dari umur aku 7 tahun buat suprise birthday untuk aku. Actually aku tak sure la ni suprise untuk tahun lepas ataupun tahun ini. Tapi apa-apa pun diorang ni sweet sangat. Buatkan aku rasa terharu lebih-lebih. Hakhak.

Ceritanya gini, bff aku ni sorang lelaki (Syidi) sorang perempuan (Fyqa). Diorang ni dulu jiran aku, so dari kecik memang da berkawan. Tapi sekarang dua-dua pindah da. Alhamdulilah sampai sekarang still keep in touch. Diorang ni kira bff pertama akulah. Si Syidi ni lah tiba-tiba whatsApp kata nak jumpa, da lama tak jumpa katanya. So memandangkan aku and si Fyqa ni balik kerja memang free takde nak buat apa, setujulah nak berjumpa. Decide nak jumpa 28 Januari 2014. Tempatnya dekat Batu Muda. Dekat sikitlah dengan rumah aku. So aku pon on je lah.

Pergi lokasi memang asing-asing sebab masing-masing da ada komitmen. Sampai-sampai je aku nampaklah si Syidi ni. Tetiba dia suruh aku duduk sebelah sebab dia nk drive. Yang paling pelik dan seram sekali, dia suruh aku tutup mata. Memang pelik bin ajaib da aku ni. Dia pon drive dan aku dapat merasakan yang si Syidi drive slow sangat. Kononnya sebab kereta aku. Owkay fine..! Sampai lokasi sepatutnya, dia stop dan aku kena keluarlahkan. Da macam operasi burung hantu da aku rasa. Sebab dipimpin sambil mata ditutup. Segala laluan aku lalu, dengan bertangga la, lalang-lalang bagai, laluan tempat urut-urut kaki pon ada. Adeh..Massage sekejap.. Hakhak..

Last sekali si Syidi ni suruh aku pusing 3 kali, lepas tu rasa dia ada letak something atas kepala aku. Seyes aku risau takot diorang ni nak prank aku kannnnn..

Bukak mata je.......Ada ni depan mata aku.........

 Atas kepala aku ada crown, sambil diorang nyanyi lagu bezday.. Waaaaa sangat sweetlah mereka ni. Hilang penat aku tadi.. Hakhak.. 

Thanx korang, romantik sangat suprise birthday yang korang buat ni. Sayang korang ketat-ketat.

Bila aku fikirkan balik, aku rasa sangat bertuah sebab dikurniakan Emak dan Ayah yang sangat supportive dan memahami. Sentiasa  memenuhi permintaan anak diorang yang degil habaq hang ni. Bukan tu je, aku jugak dikurniakan seorang adik lelaki yang aku rasa dia boleh jaga aku bila Emak Ayah aku takde. Sebab dia lelaki kan, kenalah jaga akak dia yang lembut ni. Bhahahaha. 

Tak cukup dengan tu, Allah pinjamkan aku dengan sahabat-sahabat yang sentiasa ada dikala aku memerlukan mereka. Susah dan senang diorang stay ada kat depan belakang kiri kanan atas bawah aku untuk bagi sokongan. Aku takde boifren untuk pergi dating, layang wayang yang standard couple-couple book couple seat. Boifren yang buat suprise dengan bagi bunga dan coklat. Tapi hidup aku tak pernah sunyi. Sebab aku ada diorang semua. Aku tak tahu nak cakap macam mana da. Yang aku boleh buat, aku bersyukur sangat-sangat. Even kadang-kadang aku selalu lupakan Dia. Selalu lalai, tapi Dia tak pernah lupakan aku. Thanx Allah atas segala kurniaanMu.

Ya Allah,
Kau kasihilah emak dan ayahku,
Seperti mana mereka mengasihi aku,
Kau jauhkanlah wajah mereka dari azab api neraka.

Ya Allah,
Kau lindungilah emak, ayah, adik dan sahabat-sahabatku,
Kau rahmati dan berkatilah mereka.

aminn..









NI LAH TOK DALANG NYA..!! huhu











0 comments:

Post a Comment