About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Monday 27 January 2014

Anugerah Juara Lagu 28.. Game On!



Assalamualaikum korang..
Sihat ke semua? Macam biasa la yepp, aku doakan semuanya sihat dan sentiasa dilindungi dan dirahmatiNya. Aminn

Tanggal 26 Januari 2014, telah berlangsung program yang gah.. Anugerah Juara Lagu ke-28. Dalam program-program gah yang aku tengok live kat stadium, AJL lah penonton paling ramai kot..! Seat penuh habaq hang..!! Tapi siapa yang tengok kat stadium memang tak rugilah weyh. Seyes event semalam terbaik. Pencalonan pon boleh tahan hebat jugak.



Antara finalis-finalis Anugerah Juara Lagu ke 28..

Salam Musik - Aku Pelat
Performance Salam Musik semalam biasa-biasa je, tapi bolehlah maybe sebab aku tak minat sangat kot. Heeeeee.. Plus diorg ni 1st yang buat performance, so ramai yang expect performance yang gah la. Tapi....huhu.

Aizat Amdan & Noh Salleh - In Love With You
Haaaa.. Aku memang in love dengan performance diorang ni. Lagi-lagi yang main trumpet 4 orang kat atas stage tu. Comel gile habaq hang..!! Hakhakhak..

Hazama - Penglipur Lara
Salah satu performance yang best and layanlah. Sebab Hazama buat ala-ala dalam game gitu. Sangat sesuai dengan tema GAME ON..!

Black - Takkan Terpisah
Performance Black semalam tak harok sangat. Dia pon bawak lagu balada je pon. So maybe Black fokus kat vokal je. So itu je lah yang aku boleh komen. Heeeeee..

Awi Rafael ft Altimet - Kalau Aku Kaya

Yang diorang ni performance yang paling enjoy sekali. Mana taknya, dok tengah fokus tengok performance diorang, duit jatoh dari langit wooo.. Hakhakhak.. Gimik depa ni memang terbaik la gua cakap. Siapa yang ada kat stadium semalam memang beria kutip duit ala-ala Saidina tu. Hakhak. Tapi apa-apa pun memang terbaik lah..!

Ni lah hasil kutipan aku dari diorang.. Hakhak.. Aku pon gigih kutip taw.



Alyah - Kau Yang Terindah
Alyah..!! Memang comel semalam. Ala-ala Barbie Doll gitu dengan dress dan turban yang serba putih. Cantik sangat!

Najwa Latif ft Sleeq & Sham Kamarul - Sahabat
Cute performance by diorang. Simple sesuai dengan lagu. Kehidupan remaja dan sahabat yang ala-ala dekat uni gitu. Nice..

Azlan and The Typewriter - Tanda Tanya
Yang ni aku salute part vokal jerit. Memang nak pecah gegendang telinga gua. By the way nice performance even takde conteng-conteng muka macam performance lepas-lepas.

Hyperact - Hanya Aku
Haaaa ni lagi satu. Lagu depa ni aku rasa memang berhantu la. Sebab besh gila weyh..!! Diorang ni semalam 2nd performance. Yang paling havoc sekali, semua ikut nyanyi. Dah bukan macam competition da, tapi dah macam konsert diorang. Memang besh la korang. Tapi ada  yang lagi besh taw. Nak tahu apa..? Bole pulak seat kitorang sebelah emak salah sorang ahli Hyperact ni. Padanlah makcik ni semangat, ada anak dia rupanya. Huuuu..

Semangat makcik tu suruh kitorang call anak dia. Alamak..!! Tett..!!

Hafiz - Bahagiamu Deritaku
Nice performance dari Hafiz. Simple je ada pokok-pokok dan daun-daun kering. Tapi vokal Hafiz memang tak dapat disangkal lagi. Betul ke aku pakai perkataan 'Disangkal' ni. Belasah je. Huhu. Bila Hafiz nyanyi semalam, memang berdiri bulu roma aku. Terbaik Hafiz..!! Plus comel. Hakhak..

Jaclyn Victor - Ikut Rentakku
Performance Jac yang comel. Dia bawak geng lah semalam. Hakhak.. Credit to Salamiah Hassan, Dina Nazir, Adibah Noor, Athilia dan sape ehh lagi sorang tu..?? Tak kenal. Soryyyyy..

Stacy - Bosan

As usually, performance Stacy memang takkan pernah mengecewakan. Semalam Stacy perform ala-ala Superwoman yang dikelilingi dengan Zombie. Memang terbaik..!!

Event semalam takkan sempurna if takde performance sampingan. So semalam opening ada Shilla Amzah duet dengan Mus May lagu Mahar Karya Cinta. Tapikan aku rasa macam kelakar sikitlah sebab masa diorang ni perform, view belakang tunjuk gambar ala-ala Shila tengah fight dengan Mus macam game Dragon Ball gitu.. Hakhak.. But nice effort.. Haruslah ikut temakan..

Yang paling best gila tahap histeria semalam adalah performance gelek dari Raja Gelek kita. Dato' M. Daud Kilau..!! Perghh baju warna lebih kurang baju aku. Macam berjanji pulak.. Hakhakhak. Naseb baik dia tak jemput aku gelek sekali. Semalam kak Ziana kita pon perform taw. Kalau ada Ziana Zain, komfemlah ada peminat fanatiknya tu. Aku pon tak tahu nama dia, tapi sepanjang Ziana perform kat stage, dia pon sebok perform kat seat dia. Penonton semua dok ambil gambar dia. Hakhak.. 



Havoc la awokk..






Next Event..!!

Maharajalawak Mega 2013


Sape nak ikot..?? Belanje aku Sushi King.. Hakhakhak..

0 comments:

Post a Comment