About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday 8 September 2015

Sepohon Maaf Di Tanah Tandus


Ada seorang bertanya,

Sampai bila kau nak jadi Pemaaf? Memaafkan khilaf orang..

Lalu yang seorang lagi menjawab, selagi aku mengharap Tuhan yang mencipta aku, memberi segala, memaafkan aku yang serba tidak sempurna, serba tak menurut dan berdosa.

Itukan Tuhan, bukan kita..

Jadi, bagaimana Tuhan mahu maafkan aku makhluknya, kalau aku sendiri yang meminta maaf amat berat untuk memberi maaf.

Ya! 
Aku bukan seorang yang jiwa fighter.
Aku sering beralah dan mengalah.
Sebab bagi aku, buat apa nak mempertahankan sesuatu?
Kalau Allah swt tu dah tetapkan sesuatu untuk kita, kita wat lex wat peace je
Suatu hari nanti, sesuatu itu akan datang sendiri pada kita.

Yakinlah pada kerja Dia.

Allah....



0 comments:

Post a Comment