About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday 11 March 2014

Fakta



Assalamualaikum korang..

Hari ini kat ofis takde orang, masing-masing busy dengan komitmen. So gua nak ambil masa sikit bila dapat idea nak buat post baru. Heeeee..

Korang percaya tak if gua kata..

Bila kita susah, tak ramai yang nak mendekati kita. 
Tapi, bila kita senang, orang mendekat dengan kita. 
Seolah-olah kita lubuk emas dia. 

Setakat ini Alhamdulilah gua belum lagi mengalami situasi macam itu. Alhamdulilah dan syukur sangat-sangat sebab Allah kurniakan gua kawan-kawan yang bukan spesies macam ini. Tapi gua pernah nampak ada kawan-kawan gua yang pernah mengalami situasi macam ini.

Geram gak lah bila gua dengar masalah kawan-kawan gua yang terkena dengan orang-orang yang macam ini. Kebanyakannya kawan-kawan gua yang terkena semua jenis yang baik dan tak suka fight balik. Hish if gua kat tempat diorang, gua pedulik hape! 
 
Orang-orang macam spesies ni kadang-kadang tak sedar akan kesilapan diorang. So that's why lah kena tegoq depa-depa ni. 

Tak baik tau weyh..!! Buat macam tu kat kawan-kawan. Hidup kita ni macam karma.

What you do.. You will get back..!

Even mulut gua ni kadang-kadang mengalahkan cili padi, tapi gua tak pernah lagilah mendoakan orang-orang spesies ni dapat karma diorang. Just doa moga depa-depa ni cepatlah sedar. Sampai suatu masa nanti, korang akan rasa juga situasi macam ni terkena kat batang hidung korang.

Time tu barulah tahu langit tu tinggi ke rendah.

0 comments:

Post a Comment