About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Thursday 4 February 2016

N E T I Z E N Juga Anugerah Allah swt..









Semakin kita hampir tempoh tamat kehidupan di dunia maka kebiasaannya semakin berkuranglah manusia lain ada di sisi.

Jika ada sekalipun nilai dan keindahannya tidak mungkin sama ketika usia muda, berkuasa, berpangkat atau berharta.

Akhirnya, mereka yang hampir hanyalah mereka yang kasih dan cintakan kita semata-mata kerana Allah swt.

Bila kita dalam kesusahan, kesedihan ataupun kemurungan. Tidak semua yang bertanyakan khabar kita. Tetapi bila kita mula gembira dan Allah bagi pinjam sesuatu yang menggembirakan, pasti ada yang tidak senang dengan itu. Jadi orang-orang ini akan mencari mana-mana atau apa-apa sahaja point, untuk salahkan kita.

Kenapa perlu hadir orang-orang macam ni dalam kehidupan kita. Mereka ini adalah watak-watak sampingan yang Allah hadirkan untuk lebih memeriahkan hari kita.

Mungkin pada mulanya, kita akan rasa tidak senang dengan kehadiran mereka. Tetapi, jika kita sabar dan 'chill', abaikan mereka. Di situ nampak kematangan kita dalam mengawal situasi. Anggap sahaja mereka ini orang tiada kerja dan hanya ingin mencari kerja. Dalam erti kata lain..

Kesian mereka..

Tetapi jangan ketawakan mereka, sebab kalau Allah tak hadirkan mereka dalam hidup kita, hidup kita takkan rasa seronok. Dan inilah kehidupan.

Abaikan netizen-netizen yang selalu berfikiran negatif ini. Anggap diri mereka sebagai untuk menguji tahap kesabaran dan keimanan kita untuk menjadi seseorang yang lebih matang dalam menempuh kehidupan di alam fana ini.

Segalanya adalah pinjaman semata-mata, di akhirat kelak yang kekal.

0 comments:

Post a Comment