About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Tuesday 16 December 2014

Mewangi (Part 1) - Detik Perkenalan


             


Sebelum aku mengenali dirinya, aku telah mempunyai seseorang dalam hati. Tetapi biasalah, orang kata jodoh, mati, pertemuan dan perpisahan itukan kerja Allah s.w.t. Perhubungan aku dengan orang tersebut tidak kekal. Aku nak cerita dari mana aku kenal Mr. Mewangi aku ni. Heeeeee..

                Mr. Mewangi ni kawan kepada boifren kawan aku. Haaaaa.. Kawan aku ni satu politeknik dengan aku dulu. Sejak MSK (minggu suaikenal), aku dah memang rapat dah dengan minah sorang ni. Aku kenal Mr. Mewangi ni dari dialah. Tapi aku kenal gitu-gitu je. Kawan aku panggil Mr. Mewangi ni ‘Wando’. Aku dengar pun dah tak berkenan dah. Macam nama orang jahat kot!
               
                Suatu hari tu, kawan aku cakap yang Mr. Mewangi ni nak kenal dengan aku. Aku pelik jugaklah, mana mamat ni kenal aku. Takkan kawan aku ni cerita pasal aku kat sidia? Rupa-rupanya, Mr. Mewangi ni nampak gambar aku dalam handfon kawan aku. Tapi time tu aku dah ada boifren dah. So kononnya “He’s the one” lah! So setia, tak nak layan lelaki lain. Sekali kena tinggal jugak! Puihhh! Lepas aku break dengan ex aku tu, diam dah. Tak dengar dah pasal Mr. Mewangi ni. Aku pon tak ambil tau sangat pasal dia. Al-maklumlah, tengah dalam fasa frust menonggeng!

                Bila aku dah move on, kawan aku cakap yang Mr. Mewangi ni mintak lagi nombor telefon aku. Time tu aku fikir, kawan je kan.. Apa salahnya? So kawan aku ni pun bagilah nombor aku kat sidia. So dari situ mulalah detik perkenalan kami. Aku tak ingat tarikhnya, yang aku ingat tahun 2008. Aku tak nafikan yang aku selesa dengan dia. Eleh, dalam telefon kan. Semua orang boleh jadi pelakon, bukan jadi diri sendiri. Tapi takpelah, aku pun just nak kawan gitu-gitu je. Tak lebih pun.


Sampai sini dululah. Kang kalau panjang sangat entry, aku nak baca balik pun tak larat. Heeeeee..

0 comments:

Post a Comment