About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday 12 April 2017

Head Of Department




Apakah maksud Head Of Department?


Apakah tanggungjawab Head Of Department?


Susah atau senang jadi Head Of Department?


Apakah ciri-ciri Head Of Department?

Siapa antara kita yang pernah terfikir soalan di atas? Sebelum ini aku tak pernah ambil tahu pun, tetapi apa yang aku tahu, nak jadi ketua ni bukan senang. Sebab itu aku taknak jadi ketua. Prefer jadi orang bawah even selalu dipergunakan. Tetapi sekurang-kurangnya aku tidak perlu menanggung dosa jika tidak menjalankan tanggungjawab atau amanah yang diberi.

Amanah! Tanggungjawab!

Bukan di sini sahaja kita akan ditanya tentang dua perkara itu, di akhirat sana nanti juga kita akan ditanya. So ready kah kita? 

Tepuk dada, tanya iman kita.

Kepada yang Islam, pasti faham apa yang cuba aku sampaikan.

Allah..
Moga Kau tetap lindungi aku dan orang-orang yang dekat dengan diriku.

Berdiam diri bukan kerana menyerah kalah, cuma malas untuk memperbesarkan perkara-perkara dunia.

Fikirlah, jika selesa begini.. Teruskan..

Tetapi jangan lupa, bumi ini juga bulat. Sekarang kita di atas, bukan selamanya kita di atas.

Jangan terlupa, kita tetap ada yang di atas. Yang tidak pernah tidur. 

Yang Maha Berdiri
Yang Maha Mendengar
Yang Maha Mengetahui


0 comments:

Post a Comment