About me

My Photo
..The Colourful Of Life..
Just call me Yui.. Love kids, cats and chocolate.. Love my family and friends..
View my complete profile
Feeds RSS
Feeds RSS

Wednesday 8 October 2014

Hati Kini Berirama Semula



Alhamdulilah..

Betul kata orang, apa yang terjadi pasti ada hikmahNya. Kesedihan dan keperitan perasaan terhadap cinta yang sedikit sebanyak membuatkan aku sudah tidak percaya pada 
CINTA. 

Tetapi sejak kehadiran seseorang dalam hati aku, actually sudah lama orang ini ada dalam hati aku, just aku yang tak berani untuk berangan terlalu tinggi sebab orang ini pun belum mampu untuk memberi komitmen yang aku inginkan. Mungkin kerana dia juga pernah dikecewakan sehingga dia juga tidak percaya pada 
CINTA.

Apa yang boleh aku katakana kini..
Aku Bahagia Sejak Kehadirannya..

Cerita kami, akan aku ceritakan dalam post akan datang..
Tungguuuuu… (Kalau ada yang sudi tunggu lah!)

Dan baru aku teringat, cerita aku ni sesuai dgn lagu Erra Fazira.. Jendela Hati.. Heeeeeeee


Jendela dan pintu
Menuju ke hatiku
Telah terkunci
Sejak berkurun nan lalu
Tiada terbayang
Tiada terfikirkan
Datang bertandang
Insan tanpa diundang
Entah bagaimana
Sejak bila bermula
Tiba-tiba hati nan sepi
Berirama kembali
Sekelipan mata
Segalanya berubah
Kelam jadi terang
Duka jadi riang
Jendela dan pintu
Menuju ke hatiku
Kini terbuka
Dengan kehadiranmu

Ya Allah..
Jika dia memang jodohku..
Jika dia memang baik untuk keluargaku..
Jika dia memang baik untuk agamaku..
Kau permudahkanlah urusan kami..

Tetapi..
Jika dia bukan jodohku..
Bukan baik untuk keluargaku..
Dan bukan baik untuk agamaku..
Kau jauhkanlah perasaan ini..
Kau tetapkan ketenangan dalam hati kami supaya redha dengan ketentuanMu..
Kau gantikanlah kami pasangan yang lebih dan yg boleh membimbing kami ke JannahMu..

Amin ya rabbalalamin......


Moga dialah Pemilik Cintaku Selepas Allah dan Rasulullah.. In shaa Allah..

0 comments:

Post a Comment